Lada Hitam dan Madu

Lada Hitam dan Madu

Lada Hitam dan Madu

Lada Hitam dan Madu

Lagi-lagi madu yang dikolaborasikan. Namun , kali ini dengan rempah masak yang sepertinya jarang digunakan orang untuk merawat batuk (mungkin belum mengtahuinya). Untuk itu , anda boleh terus mencuba khasiat lada hitam selain merangsang peredaran lendir , yaitu menyembuhkan batuk.

Cara rawatannya:

  • Ambil satu sudu lada halus (boleh beli secara pribadi atau tumbuk sendiri) , kemudian campurkan dengan 2 sudu madu dalam gelas ukuran normal.
  • Tuangkan air mendidih , ambil penutup gelas dan biarkan 10 minit.
  • Terakhir , minum pribadi dan rasakan kehangatannya.

Daun Mint yang Dijadikan Teh

Negeri Hitler mempercayai daun pudina sebagai penyelesaian untuk menyembuhkan batuk , jangkitan susukan pernafasan bahagian atas , dan bronkitis. Dedaunan ini dijadikan materi mentah pribadi yang dimakan dengan menjadikannya teh untuk mengurangkan keradangan dan merileksasikan otot trakea dan ILEA.Jika anda mempunyai tanaman ini di sekitar rumah , tidak ada salahnya mencuba cara mengobatib atuk dengan daun pudina. Berikut langkah-langkahnya.
Petik daun teh pudina secukupnya , kemudian bancuh dengan air mendidih selama 10 minit , saring.
Untuk memberi rasa dan faedah tambahan , tuangkan madu dan lemon secukup rasa.
Minum rutin hingga batuk sembuh.

Madu

Resipi-resipi sebelum ini ada yang disyorkan menambah madu untuk memberi rasa. Mengapa madu yang dipilih? Tentu kerana madu telah terbukti secara empiris efektif mengubati batuk dan tekak gatal. Anda boleh minum madu pribadi atau mencampurkannya dengan teh lemon.

Limau Nipis dan Kecap

Cara mengubati batuk dengan limau nipis dan kicap turun temurun dipercayai dan masih sering digunakan oleh masyarakat kontemporari. Memang benar , beberapa orang mengaku sembuh dalam masa yang singkat hanya dengan rutin mengambil ubat batuk tradisional ini.

Berikut panduan membuatnya.

  • Sediakan satu buah jeruk nipis , kicap secukupnya , dan sendok makan.
  • Peras limau nipis ke atas sudu , tuang pula sedikit kicap , lanjut dengan mencampurkan kedua-dua materi sebelum diminum.
  • Minum sehari dua hingga tiga kali selama batuk belum berhenti.

Sumber: https://fgth.uk/alasan-biaya-elon-musk-kecilkan-ukuran-roket-mars-spacex/